مزایای روغن فلفل سیاه چیست؟

همانطور که می دانید فلفل سیاه یکی از پرکاربردترین ادویه ها در آشپزی است. این ادویه نه تنها طعم خوبی به وعده های غذایی می بخشد بلکه برای مقاصد دیگری همچون پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در تحقیقات اخیر، محققان مزایای روغن ضروری فلفل سیاه را مورد بررسی قرار داده اند. این تحقیقات نشان می دهد روغن فلفل سیاه می تواند سیستم گوارش را بهبود ببخشد و ما را در برابر اسیب اکسیداتیو محافظت نماید. این تنها مزیت روغن فلفل سیاه نیست. این روغن مزایای دیگری همچون تسکین درد، کاهش کلسترول، سم زدایی از بدن ، بهبود جریان خون و موارد دیگر را هم دارد.

تسکین درد:

از آن جایی که فلفل سیاه خاصیت ضد التهابی و گرم کنندگی دارد می تواند درد ناشی از آسیب به عضلات، تاندونیت و نشانه های آرتریت و روماتیسم را کاهش دهد. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2014 موثر بودن روغن ضروری معطر بر روی درد گردن را مورد بررسی قرار داده است. زمانی که بیماران کرم تهیه شده از فلفل سیاه، اسطوخودوس و نعناع را بر روی گردن خود مالیده بودند درد کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

به هضم و گوارش کمک می کند:

روغن فلفل سیاه به بهبود یبوست، اسهال و گاز کمک می کند.

مطالعات مختلف نشان داده است که این ماده خاصیت ضد اسهالی، محافظت از معده و روده و آنتی اسپاسم دارد. فلفل سیاه این کار را با تحریک معده برای افزایش هیدروکلریک اسید انجام می دهد که برای هضم درست ضروری است. این ماده برای درمان نشانه های سندرم روده تحرک پذیر مورد استفاده قرار می گیرد.

کلسترول را کاهش می دهد:

یکی از مطالعات انجام شده در سال 2002 نشان می دهد فلفل سیاه در موش هایی که کلسترول بالایی دارند می تواند مفید باشد. محققان دریافتند تغذیه با مکمل تهیه شده از فلفل سیاه می تواند سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و در عین حال سطح کلسترول بد را کمتر نماید. شما می توانید از روغن سیاه برای کاهش سطح تری گلیسیرید و سطح کلی کلسترول استفاده نمایید.

خاصیت ضد ویروسی دارد:

استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد باکتری هایی می شود که به دارو مقاوم هستند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد عصاره فلفل سیاه در برگیرنده خاصیت ضد واگیری است و این موضوع بدین معنی است که باکتری های موجود را بدون تاثیر بر روی سلول ها هدف قرار می دهد.

جریان خون را تحریک می کند:

زمانی که روغن فلفل سیاه به صورت داخلی مصرف می شود می تواند جریان خون را بهبود ببخشد و مخاط و جریان صفرا را تحریک نماید. این ماده خاصیت گرم کنندگی دارد و می توان آن را به صورت موضعی هم مورد استفاده قرار داد. فلفل سیاه را با روغن دارچین یا زردچوبه ترکیب کنید تا بتوانید اثرات آن را بهبود ببخشید.

فعالیت ضد سرطانی از خود نشان می دهد:

بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2010، روغن فلفل سیاه خاصیت ضد التهابی دارد و آنتی اکسیدانی های مفیدی در آن یافت می شود. همه ترکیبات مشتق شده از فلفل سیاه می توانند با سرطان مبارزه کنند.

احساس اضطراب و هوس به سیگار کشیدن را کاهش می دهد:

روغن فلفل سیاه می تواند هوس افراد برای سیگار کشیدن و نشانه های اضطراب در افراد سیگاری را کاهش دهد.

به سم زدایی از بدن کمک می کند:

روغن فلفل سیاه حس گرمی را به صورت موضعی ایجاد می کند و می تواند تعریق را بیشتر کند. این ماده به عنوان ادرارآور عمل می کند و سطح ادرار را بیشتر می نماید. همین امر باعث می شود سموم و آب اضافی از بدن دفع شود.

این موضوع باعث کاهش التهاب و تورم می شود و می تواند فشار خون را به صورت طبیعی کاهش دهد.

به عنوان تحریک کننده اشتها عمل می کند:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد استفاده از فلفل سیاه و روغن آن می تواند بلع را در افرادی که اختلالات نورولوژیکی دارند تسهیل نماید و باعث تحریک اشتها شود. استنشاق و بلع روغن فلفل سیاه می تواند باعث بهبود حرکات بلع شود.

می توان از آن به عنوان نگهدارنده ماده غذایی استفاده کرد:

فلفل سیاه و روغن آن برای تعیین فعالیت ضد میکروبی در برابر فاسد شدن مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته اند. محققان دریافته اند که روغن فلفل سیاه خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و آنتی باکتریایی دارد و می تواند مانع از رشد باکتری ها در مواد غذایی شود.

چگونه از فلفل سیاه استفاده کنیم؟

روغن فلفل سیاه را می توان از عطاری های مجاز تهیه کرد. شما می توانید آن را در دستگاه پخش کننده بریزید و بویش را استشمام کنید یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار دهید.

اگر می خواهید روغن فلفل سیاه را مصرف نمایید مطمئن شوید که از قبل با پزشک خود مشورت می کنید. ممکن است این موضوع برای شرایط یا بیماری هایی که دارید اصلا مفید نباشد.زمانی که روغن فلفل سیاه را به صورت موضعی اعمال می کنید حس گرمی را ایجاد می کند پس از دوز کم استفاده کنید و آن را با روغن های حاملی مثل روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن بادام رقیق نمایید. روش های زیادی برای استفاده از روغن فلفل سیاه وجود دارد:

– برای افزایش جریان خون به عضلات و اعصاب، سه الی پنج قطره از آن را به کمپرس گرم اضافه کنید و بر روی شکم یا نواحی دیگر اعمال نمایید

– برای تسکین ناراحتی ناشی از یبوست ، اسهال یا گاز،یک الی دو قطره از آن را به اسموتی، سوپ یا ماده غذایی خود اضافه نمایید. همچنین می توانید به طور موضعی بر روی شکم مورد استفاده قرار دهید.

Original Article