مزایای شگفت انگیز برگ کاری

همانطور که می دانید برگ کاری یکی از مواد تشکیل دهنده رایج برای اشپزی است که افراد سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند. برگ های کاری به خاطر بوی خود شناخته شده اند و اغلب در روغن ها، سوپ ها و سس ها از آن استفاده می شود. علاوه بر کاربردی که این ماده در آشپزی دارد، می توان از آن برای مقاصد پزشکی نیز استفاده کرد. این برگ ها منبع غنی از ویتامین A، B، C ، B2، کلسیم، پروتئین، اسید آمینه، فسفر، فیبر و آهن هستند. مزایای برگ کاری برای سلامتی بیشتر به خاطر آلکالوئیدهایی است که در آن وجود دارد. این ماده همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، آنتی باکتریایی، ضد دیابتی دارد. به خاطر این مزایا، برگ های کاری سال هاست که برای درمان مشکلات مختلف در افراد مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از این برگ ها به شکل خشک یا خام استفاده کنید. حتی روغن کاری هم در بازار موجود است.

برگ کاری دیابت را تحت کنترل خود در می آورد:

اگر دیابت دارید و می خواهید سطح قند خون خود را تحت کنترل قرار دهید، برگ کاری را به رژیم غذایی تان بیفزایید. با اینکار می توانید از سلول های پانکراس تولید کننده انسولین محافظت کنید. اینکار سطح قند خون را کاهش خواهد داد.

علاوه بر این، برگ های کاری بر روی متابولیسم کربوهیدرات اثر می گذارد و می تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2006 نشان می دهد برگ کاری می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

– کمی برگ کاری را در صبح و با شکم خالی بجوید

– شما می توانید پودر برگ کاری را به سوپ یا سالاد خود بیفزایید

سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد:

شما می توانید با مصرف برگ کاری سطح کلسترول بد خون را کاهش دهید. از آن جایی که برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان هاست ، مصرف آن می تواند از اکسیداسیون کلسترولی که باعث تشکیل کلسترول بد می شود پیشگیری نماید.یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مواد موجود در برگ کاری می تواند بر علیه افزایش وزن عمل کند و کلسترول کلی بدن را تحت کنترل خود در آورد. این مطالعه بر روی موش های چاق انجام شد.

رادیکال های ازاد را نابود می کند:

برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان هاست و همین امر به آن کمک می کند با رادیکال های ازادی که به سلول های بدن آسیب وارد می کنند مبارزه نماید.

این خاصیت برای محافظت از سلول های بدن از اسیب ناشی از رادیکال های ازاد عمل می کند. همانطور که می دانید رادیکال های ازاد نقش مهمی در بیشتر بیماری ها دارند. یکی از مطالعات منتشر شده نشان می دهد برگ های کاری منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. قرار دادن این ماده در رژیم غذایی به پیشگیری از پیری و بیماری های مزمن همچون دیابت، سرطان و بیماری قلبی عروقی کمک می کند.

باعث کاهش وزن می شود:

اگر با کاهش وزن مشکل دارید، دلیل دیگری برای اضافه کردن برگ کاری به رژیم غذایی خود خواهید داشت. مهم تر از همه این است که برگ کاری به پاکسازی بدن کمک می کند و سموم مضر را از بدن دفع می نماید. این برگ ها به سوختن چربی ها و کربوهیدرات های ناخواسته کمک می کنند. مطالعه انجام شده در موش ها نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در کاری می تواند علیه افزایش وزن عمل کند.

زخم را تسکین می بخشد و بهتر می کند:

برگ های کاری می توانند فرآیند بهبود زخم، برش ها و سوختگی ها را درمان کنند. این برگ ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و انتی باکتریایی هستند و می توانند خطر عفونت را کاهش دهند. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2010 نشان می دهد که برگ های کاری در برگیرنده خاصیت ضد التهابی هستند .

رشد موها را تحریک می کند:

برگ کاری به تقویت موها کمک می کند.علاوه بر این، مواد مغذی زیادی در کاری وجود دارد که می تواند ریشه اسیب دیده مو را ترمیم نماید. ویتامین B6 موجود در برگ کاری به تنظیم هورمون ها و پیشگیری از ریزش مو کمک می کند.

– شما می توانید پودر برگ کاری را با روغن مدنظر خود ترکیب کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بماند و سپس موی سر را روز بعد بشویید

– همچنین می توانید برگ کاری را در یک پیمانه ماست بریزید و ترکیب کنید. آن را روی سر بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. موهای خود را با آب ولرم بشویید.

سفید زودرس مو را درمان می کند:

سفیدی زودرس موها یکی از مشکلات رایج در میان افراد است. برای مبارزه با این مشکل می توانید از برگ های کاری استفاده کنید.

– زمانی که برگ کاری را با روغن نارگیل ترکیب می کنید این ماده به عنوان تونیک مو عمل می کند. کمی برگ کاری تازه را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم کنید. روغن را صاف کنید و با آن موی خود را ماساژ دهید. اجازه دهید 30 الی 45 دقیقه بماند و سپس بشویید

– همچنین می توانید برگ کاری را له کنید و بر روی پوست سر بگذارید و بعد از 30 دقیقه بشویید.

برای سلامتی معده و روده مفید است:

چه از اسهال یا یبوست رنج ببرید یا اینکه گاز معده و درد شکم داشته باشید می توانید از برگ های کاری بهترین استفاده را ببرید.

Original Article